فروشگاه سافت پیک - فروشگاه فیلم های آموزشی شبکه ، گرافیک

فروشگاه سافت پیک - فروشگاه فیلم های آموزشی شبکه ، گرافیک ، سع بعدی ، نرم افزار ، مالتی مدیا ، طراحی وب و برنامه نویسی و آموزش ز

فروشگاه سافت پیک - فروشگاه فیلم های آموزشی شبکه ، گرافیک

فروشگاه سافت پیک - فروشگاه فیلم های آموزشی شبکه ، گرافیک ، سع بعدی ، نرم افزار ، مالتی مدیا ، طراحی وب و برنامه نویسی و آموزش ز

آموزش ساخت و کارکردن با نقاط کنترل حرکات شخصیت ها در مایا یا در


عنوان اصلی : Introduction to Rigging in Maya
همان طور که می دانید کنترل حرکات شخصیت ها در اکثر نرم افزار های سه بعدی از طریق شبکه ای متصل به هم از Bone ها صورت می گیرد فرایند ساخت این Bone ها و کارکردن با آن ها به عنوان Rigging شناخته می شود . توجه داشته باشید هر قدر Rigging صحیحتر انجام شود حرکات شخصیت های سه بعدی نیز واقعی تر خواهد بود .

این مجموعه آموزش مالتی مدیا که محصول موسسه آموزشی Digital Tutors است . این آموزش به مدت زمان 6 ساعت و 22 دقیقه و بر روی 3 حلقه CD به همراه تمام فایل هایی که مدرس در آموزش می سازد و یا از آن ها استفاده می کند .

در ادامه با برخی از سرفصل های درسی این مجموعه آموزش آشنا می شویم :
آموزش استفاده از نامگذاری
Solid Convention برای Object ها در نرم افزار مایا
آموزش والد کردن یک
Object برای Object ای دیگر ( یکی از راه های Rigging در نرم افزار مایا )
آموزش ساخت و کارکردن با
Joint ( امکانی که اجازه می دهد قسمت های مختلف یک شی را به یکدیگر متصل نماییم ) در مایا
آموزش تنظمیات مختلف
Joint مایا
آموزش جامع ویژگی های
Joint در مایا ( Joint Attribute )
آموزش استفاده از ابزار
Insert Joint نرم افزار مایا
آموزش متصل کردن
Joint ها به یکدیگر
آموزش چگونگی تغییر دادن ریشه
Joint های اسکلت در نرم افزار Maya
آموزش حذف
Joint ها به شیوه غیر مخرب
آموزش خارج کردن بخش های از اتصال به بخش های دیگر شی بوسیله امکانات
Disconnect Joint در نرم افزار Maya
آموزش کپی برداری آینه ای از
Joint ها در مایا ( به عنوان مثال با این روش می توان به سرعت  Rigging ساخته شده برای یک دست را به دست دیگر کاراکتر تعمیم داد )
آموزش روش های تغییر دادن جهت
Joint ها در نرم افزار Maya
آموزش کامل استفاده از
Maya IK Solver
آموزش کارکردن با امکان
Rotate Plane Solver نرم افزار Maya
آموزش کاربرد امکان
Single Chain IK Solver مایا
آموزش استفاده از امکان
Spring IK Solver نرم افزار Maya
آموزش استفاده از
IK/FK Blending در مایا
آموزش
Rigging یک زنجیره از Joint ها بوسیله امکان IK Joint Chain نرم افزار مایا
آموزش دستکاری کردن زنجیره
Spline IK Joint Chain در نرم افزار Maya
آموزش ساخت و تنظیم کنترل کننده های
Object در نرم افزار Maya
آموزش اهمیت استفاده از گروه ها در نرم افزار
Maya
آموزش کنترل نمودن ویژگی های مربوط به قرارگیری اشیا در نرم افزار
Maya بوسیله Point Constraint Tool
آموزش دستکاری چرخش یک
Object در نرم افزار مایا بوسیله امکان Orient Constraint Tool در مایا
آموزش استفاده از ابزار های محدود کننده حرکات بر حسب حرکات والد در نرم افزار مایا (
Maya Parent Constraint Tool )
آموزش استفاده از امکان
Maya Pole Vector Constraint به منظور شبیه سازی حرکات زانو و آرنج Object ها
آموزش کنترل نمودن چرخش یک
Object با حرکت یک شی دیگر ( به عنوان مثال طراحی حرکات چشم در دنبال کردن یک جسم )
Creating Custom Attributes and Using Maya's Hypergraph and Connection Editor to Link Attributes
آموزش تنظیم و تغییر دادن ویژگی های اصلی رابطه ها در مایا
آموزش استفاده از امکان
Lattice Deformer نرم افزار مایا
آموزش مقید سازی
Joint ها به یک Object خاص در نرم افزار مایا
آشنایی با تبدیل دو تایی (
Double Transformation ) و روش های جلوگیر ی از آن
آموزش استفاده از وزن دهی به برخی از نقاط به وسیله
Paint Weight Tool نرم افزار Maya
آموزش استفاده از ابزارهای
Mirroring نرم افزار مایا به منظور کپی برداری آینه ای از Vertex ها در مایا
آشنایی با اهمیت
Influence Objects
آموزش استفاده از
Rigid Binding در مایا در عوض استفاده از Smooth Binding
Smoothing Rigid Bind deformations using Flexors
آموزش ویرایش و کپی گرفتن از
Flexor در نرم افزار Maya
آموزش ویرایش
Rigid Bound Mesh در نرم افزار Maya
آموزش کارکردن با
Maya’s Bind Pose Mode
آموزش استفاده از امکانات قدرتمند مایا
Blend Shape ها در نرم افزار Maya
آموزش اهمیت
Order Deformation در نرم افزار Maya
آموزش افزودن
Blend Shape ها در نرم افزار Maya
آموزش تغییر شکل دادن یک
Object بوسیله Blend Shape
آموزش محدود کردن حوزه اثر
Blend Mode بر روی یک نقطه خاص
آموزش ساخت یک کنترلر برای گروهی از نقاط در مایا
آموزش کامل استفاده از
Maya Jiggle Deformer
آموزش استفاده از
Proximity Mesh بر روی یک Object مقید شده
آموزش استفاده از
Jiggle Deformer بر روی یک کاراکتر
آموزش استفاده از
Wrap Deformer برای ساخت تاثیر گذاری نقاط یک Object بر روی دیگر نقاط



برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کرده...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد