عنوان اصلی : Getting Started with ICE in Softimage 2011
همانطور که می دانید ساخت بسیاری از انیمیشن ها و افکت ها بسیار پیچیده و دشوار می باشد ، مفهومی جدید به نام ICE ( Interactive Creative Environment
) در سال 2008 وارد دنیای گرافیک سه بعدی شد که بوسیله آن می توان ساخت و
اسکریپت نویسی افکت ها و انیمیشن های پیچیده را به سادگی انجام داد ، از
مزایای ICE به حداقل رسیدن نیاز به کدنویسی است چرا که شما با تنظیم برخی از خصوصیات باعث تولید خودکار کد ها توسط ICE خواهید شد.
در این کورس آموزشی کار با این سیستم حیرت آور را در ترکیب با سیستم ذرات در نرم افزار گرافیک سه بعدی Softimage شاهد خواهیم بود .
این مجموعه آموزش ویدیویی محصول موسسه آموزشی Digital Tutors است که بر روی 1 حلقه CD به همراه فایل های تمرینی و به مدت زمان 2 ساعت و 24 دقیقه در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد .
در ادامه با برخی از سرفصل های درسی این مجموعه آموزش آشنا می شویم :
آموزش برخی از مقدمات
ICE ( Interactive Creative Environment ) چیست ؟
آموزش در رابطه با انواع داده ، تبدیلات و مفهوم سربارگذاری یا همان Polymorphism
آموزش اهمیت Context در زمان اتصال Node ها
آموزش قسمت های مختلف رابط کاربری نرم افزار Softimage و چگونگی Import Geo
آموزش ساخت Object های جدید و کارکردن با Object ها در نرم افزار Softimage
آموزش ابزارهای انتخاب این برنامه و چگونگی شبیه سازی ذرات
آموزش ویرایش خصوصیات ICE
آموزش کار کردن با نودها و افزودن منابع قدرت به پروژه
آموزش برقراری ارتباط Geometry با ذرات سیستم ICE
آموزش رفع مشکل برخورد
آموزش Render ذرات ICE
آموزش ساخت یک Curve به منظور متحرک سازی ذرات
آموزش اتفاقی سازی صفات حرکتی به وسیله استفاده از مقادیر تصادفی برای برای Node ها
آموزش دنباله دار کردن ذرات
آموزش استفاده از امکان Show Values
آموزش تغییر دادن رنگ ذرات
آموزش استفاده از چندین تغییر
آموزش Render نهایی پروژه